Marjinal Oran Değiştirme Oranı nedir?
Marjinal ikame oranı, farklı bir ürünün ek bir birimini
güvence altına almak ve halen aynı seviyede memnuniyete sahip olmak için bir
ürünün tüketiminden vazgeçilmesi gereken orandır. Bu perspektiften
bakıldığında, bu tür bir oran, tatmin edinmenin kesin araçları değişmiş olsa
dahi tüketimin kabul edilebilir bir şekilde ihtiyaçları veya arzuları hala
karşılamasını mümkün kılan bir uzlaşma veya bir ödünleşme olarak görülebilir.
Şirketler ve bireyler, bu ekonomik stratejiyi günlük olarak kullanıyorlar;
harcama yapabilecekleri gelir miktarını en üst düzeye çıkarmaya çalışıyorlar. Sizde
bu tarz makaleler için bu hizmetleri alabilirsiniz;
Marjinal ikame oranını anlama anahtarı, ihtiyaç ve istekleri
karşılamak için birden fazla yol olduğunu kabul etmektir. Belli bir noktada
hangi yoldan hangi yoldan kullanılacağına ilişkin karar değişir. Bu, bir ürünün
başka bir ürünün bir veya daha fazla birimi yerine ikame edilmesinin, belirli
bir zaman ve ortamda istenebileceği anlamına gelir; bunun yerine, değiştirmeyi
yöneten farklı bir yöntem, farklı bir zamanda daha fazla tatmin sağlayacaktır.
Marjinal yer değiştirme oranının nasıl çalıştığını anlamak
için en kolay yollardan biri, bir fast food restoranında satın alma
düşünmektir. Tüketici, yemek için harcayacak kadar çok paraya sahiptir ve
seçimlerden hangisinin en fazla memnuniyet sağlayacağını belirlemelidir. Bir
yandan, bir hamburger, patates kızartması ve bir içecek içeren bir günlük
spesiyaliteyi seçmek, muhtemelen açlığı tatmin edecektir. Aynı zamanda,
tüketici, indirimli menüden birkaç öğe seçmenin açlığı da sakinleştirmesi ve
yemek sırasında daha geniş zevklerin tadını çıkarmaya karar vermesine karar
verebilir.
Bütçenin tavuk tekliflerini, küçük bir içecek, küçük bir
sipariş soğan halkaları, küçük bir hamburgeri ve günlük özel küçük bir salatayı
bırakarak veya yerini alarak tüketiciye süper büyüklüğünde hamburger ve daha
büyük sipariş yemenin keyfini bıraktı. kızartması. Aynı zamanda, daha fazla
para harcamadan, daha çeşitli bir yemekten yararlanır.
Aynı yerde marjinal ikame oranını kullanmanın bir başka
örneği, hamburger veya sosisli satın alma arasında bir karar vereceğim. İki
sosisin bir hamburger kadar mal olduğu varsayıldığında, tüketici iki sosisli
tadını çıkarmak için bir hamburgerden vazgeçmenin kabul edilebilir bir ikame
olduğunu belirleyebilir. Her iki durumda da, memnuniyet elde edilir; ancak, iki
sosisli çocuğa gitme kararı, daha fazla para harcamadan daha fazla gıdayı
tüketmeyi mümkün kılmak açısından biraz daha tatmin sağlayabilir.
Şirketler, genellikle bir işletme işlemi için malzeme ve malzeme
satın alırken marjinal ikame oranını kullanırlar. Akıllıca seçimler yaparak
belirli bir arz arz eden ürünün belirli bir miktarını sipariş etmek ve aynı
zamanda ücretsiz olarak arzulanan başka bir ürün almak mümkündür. Diğer
markanın satın alımından vazgeçerek, şirket benzer ürünün sağladığı
avantajlardan sadece zevk almakla kalmaz, aynı zamanda arzu edilen başka bir
ürünün kazanılmasından da biraz daha memnun olur.
Yorumlar
Yorum Gönder