Marjinal Oran Değiştirme Oranı nedir?



Marjinal ikame oranı, farklı bir ürünün ek bir birimini güvence altına almak ve halen aynı seviyede memnuniyete sahip olmak için bir ürünün tüketiminden vazgeçilmesi gereken orandır. Bu perspektiften bakıldığında, bu tür bir oran, tatmin edinmenin kesin araçları değişmiş olsa dahi tüketimin kabul edilebilir bir şekilde ihtiyaçları veya arzuları hala karşılamasını mümkün kılan bir uzlaşma veya bir ödünleşme olarak görülebilir. Şirketler ve bireyler, bu ekonomik stratejiyi günlük olarak kullanıyorlar; harcama yapabilecekleri gelir miktarını en üst düzeye çıkarmaya çalışıyorlar. Sizde bu tarz makaleler için bu hizmetleri alabilirsiniz;
·        içerik ajansı
·        içerik siparişi
·        Hazır makale
Marjinal ikame oranını anlama anahtarı, ihtiyaç ve istekleri karşılamak için birden fazla yol olduğunu kabul etmektir. Belli bir noktada hangi yoldan hangi yoldan kullanılacağına ilişkin karar değişir. Bu, bir ürünün başka bir ürünün bir veya daha fazla birimi yerine ikame edilmesinin, belirli bir zaman ve ortamda istenebileceği anlamına gelir; bunun yerine, değiştirmeyi yöneten farklı bir yöntem, farklı bir zamanda daha fazla tatmin sağlayacaktır.

Marjinal yer değiştirme oranının nasıl çalıştığını anlamak için en kolay yollardan biri, bir fast food restoranında satın alma düşünmektir. Tüketici, yemek için harcayacak kadar çok paraya sahiptir ve seçimlerden hangisinin en fazla memnuniyet sağlayacağını belirlemelidir. Bir yandan, bir hamburger, patates kızartması ve bir içecek içeren bir günlük spesiyaliteyi seçmek, muhtemelen açlığı tatmin edecektir. Aynı zamanda, tüketici, indirimli menüden birkaç öğe seçmenin açlığı da sakinleştirmesi ve yemek sırasında daha geniş zevklerin tadını çıkarmaya karar vermesine karar verebilir.

Bütçenin tavuk tekliflerini, küçük bir içecek, küçük bir sipariş soğan halkaları, küçük bir hamburgeri ve günlük özel küçük bir salatayı bırakarak veya yerini alarak tüketiciye süper büyüklüğünde hamburger ve daha büyük sipariş yemenin keyfini bıraktı. kızartması. Aynı zamanda, daha fazla para harcamadan, daha çeşitli bir yemekten yararlanır.

Aynı yerde marjinal ikame oranını kullanmanın bir başka örneği, hamburger veya sosisli satın alma arasında bir karar vereceğim. İki sosisin bir hamburger kadar mal olduğu varsayıldığında, tüketici iki sosisli tadını çıkarmak için bir hamburgerden vazgeçmenin kabul edilebilir bir ikame olduğunu belirleyebilir. Her iki durumda da, memnuniyet elde edilir; ancak, iki sosisli çocuğa gitme kararı, daha fazla para harcamadan daha fazla gıdayı tüketmeyi mümkün kılmak açısından biraz daha tatmin sağlayabilir.

Şirketler, genellikle bir işletme işlemi için malzeme ve malzeme satın alırken marjinal ikame oranını kullanırlar. Akıllıca seçimler yaparak belirli bir arz arz eden ürünün belirli bir miktarını sipariş etmek ve aynı zamanda ücretsiz olarak arzulanan başka bir ürün almak mümkündür. Diğer markanın satın alımından vazgeçerek, şirket benzer ürünün sağladığı avantajlardan sadece zevk almakla kalmaz, aynı zamanda arzu edilen başka bir ürünün kazanılmasından da biraz daha memnun olur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Net Satış Nedir?

Para Talebi Nedir?

Proforma Finansal Tabloların Amacı Nelerdir?