Yönetim Muhasebesi Nedir?
Yönetim muhasebesi, işletmelerin iç ihtiyaçlarına odaklanan
uzmanlaşmış bir alt gruptur. Finansal muhasebe, harici raporlama ve tarih
üzerine yoğunlaşırken, yönetim muhasebesi güncel bilgiler ve kurum içi yönetim
üzerine odaklanmaktadır. Yönetim ve mali muhasebe hem yönetim hem de harici
kullanıcılara gerekli bilgiyi vermek üzere birlikte çalışır. Genellikle bir
yönetim bilgisayar sistemi, bir finansal bilgisayar sistemine girerek
kullanıcılara ve paydaşlara komple maliyet bilgileri sağlar. Çok sayıda içerik
ve hazır makale içerik
ajansı adresindedir.
Üretim ortamlarında popüler olan yönetim muhasebesi,
maliyetleri süreçlere atamaya odaklanmaktadır. Borçlar ve krediler, hesaplar
veya finansal tablolar yerine mali muhasebe gibi bu masraflar, ayrıntılar,
kalite kontrolleri ve beklentileri belirler. Maliyet Muhasebesi, yönetim
muhasebesinin ana prensiplerinden biridir. Ürünlerin veya bölümlerin
bütçelerini, maliyetlerini ve karlılıklarını belirlemek için kullanılır. SEO
uyumlu makalelerin çoğu hazır makale sitesinden satın alınır.
Maliyet muhasebesi 3 ana alanla ilgilidir. Birincisi
hammadde veya bir ürünü tamamlamak için gereken kaynaklardır. Bu, örneğin bir
mobilya parçası inşa etmek için deri ve odun maliyetlerini içerebilir. İşgücü
ya da bir süreç üzerinde çalışanların maaşları, ikinci alandır ve bir
marangozun bir mobilya parçası maliyetini içerir. Üçüncü olarak dolaylı
maliyetler "havai" olarak da bilinir. Buna bir fabrikada sorumluluk
sigortası maliyeti de dahildir.
Standart maliyet muhasebesi sabit ve değişken maliyet
kavramlarını içerir; çünkü analiz, değişken maliyetlerin bir ürünün sabit
maliyet hariç tuttuğu maliyeti nasıl etkilediğini belirlemek için yapılır ve
bunun tersi de geçerlidir. Bütçeler standart maliyetlere dayalı olarak
oluşturulur ve varyasyonlar belirlenir ve analiz edilir. Birçok imalat tesisi
ve diğer işletmeler tarafından kullanılan popüler bir araçtır.
Yönetim ve maliyet muhasebesine bakmanın bir başka yolu, ABC
olarak da bilinen Etkinliğe Dayalı Muhasebe'yi kullanmaktır. Bu yöntem,
ürünlere dolaylı maliyetler atamak için fiili faaliyet maliyetlerini ölçmeye
çalışır. Faaliyetleri ve ölçüm yollarını önemli ölçüde değiştirebileceğinden,
bu sistemi uygulamak genellikle pahalıdır.
Çoğu yönetim muhasebesi işlemleri, büyük miktarda veriyi
işleyebilen ve kullanıcıların verileri kullanışlı hale getirebilen bilgisayar
sistemleri kullanılarak gerçekleştirilir. Bilgisayar sistemleri ve Bilgi
Teknolojisi (IT) departmanı yönetim muhasebesinde çok önemlidir. Bu önem ile IT
departmanı ile ilişkili giderler gelir; BT'nin şeffaflığa maliyetinin yönetim
muhasebesinin bir parçası olması budur. BT maliyetlerinin diğer süreçlerin
yaptığı gibi ölçülmesi ve denetlenmesi gereği vardır. Buna benzer daha pek çok
içeriğe hazır makale siparişi
vererek ulaşmanız mümkün olacak.
Yorumlar
Yorum Gönder