Yönetim Muhasebesi Nedir?


Yönetim muhasebesi, işletmelerin iç ihtiyaçlarına odaklanan uzmanlaşmış bir alt gruptur. Finansal muhasebe, harici raporlama ve tarih üzerine yoğunlaşırken, yönetim muhasebesi güncel bilgiler ve kurum içi yönetim üzerine odaklanmaktadır. Yönetim ve mali muhasebe hem yönetim hem de harici kullanıcılara gerekli bilgiyi vermek üzere birlikte çalışır. Genellikle bir yönetim bilgisayar sistemi, bir finansal bilgisayar sistemine girerek kullanıcılara ve paydaşlara komple maliyet bilgileri sağlar. Çok sayıda içerik ve hazır makale içerik ajansı adresindedir.

Üretim ortamlarında popüler olan yönetim muhasebesi, maliyetleri süreçlere atamaya odaklanmaktadır. Borçlar ve krediler, hesaplar veya finansal tablolar yerine mali muhasebe gibi bu masraflar, ayrıntılar, kalite kontrolleri ve beklentileri belirler. Maliyet Muhasebesi, yönetim muhasebesinin ana prensiplerinden biridir. Ürünlerin veya bölümlerin bütçelerini, maliyetlerini ve karlılıklarını belirlemek için kullanılır. SEO uyumlu makalelerin çoğu hazır makale sitesinden satın alınır.

Maliyet muhasebesi 3 ana alanla ilgilidir. Birincisi hammadde veya bir ürünü tamamlamak için gereken kaynaklardır. Bu, örneğin bir mobilya parçası inşa etmek için deri ve odun maliyetlerini içerebilir. İşgücü ya da bir süreç üzerinde çalışanların maaşları, ikinci alandır ve bir marangozun bir mobilya parçası maliyetini içerir. Üçüncü olarak dolaylı maliyetler "havai" olarak da bilinir. Buna bir fabrikada sorumluluk sigortası maliyeti de dahildir.
Standart maliyet muhasebesi sabit ve değişken maliyet kavramlarını içerir; çünkü analiz, değişken maliyetlerin bir ürünün sabit maliyet hariç tuttuğu maliyeti nasıl etkilediğini belirlemek için yapılır ve bunun tersi de geçerlidir. Bütçeler standart maliyetlere dayalı olarak oluşturulur ve varyasyonlar belirlenir ve analiz edilir. Birçok imalat tesisi ve diğer işletmeler tarafından kullanılan popüler bir araçtır.

Yönetim ve maliyet muhasebesine bakmanın bir başka yolu, ABC olarak da bilinen Etkinliğe Dayalı Muhasebe'yi kullanmaktır. Bu yöntem, ürünlere dolaylı maliyetler atamak için fiili faaliyet maliyetlerini ölçmeye çalışır. Faaliyetleri ve ölçüm yollarını önemli ölçüde değiştirebileceğinden, bu sistemi uygulamak genellikle pahalıdır.

Çoğu yönetim muhasebesi işlemleri, büyük miktarda veriyi işleyebilen ve kullanıcıların verileri kullanışlı hale getirebilen bilgisayar sistemleri kullanılarak gerçekleştirilir. Bilgisayar sistemleri ve Bilgi Teknolojisi (IT) departmanı yönetim muhasebesinde çok önemlidir. Bu önem ile IT departmanı ile ilişkili giderler gelir; BT'nin şeffaflığa maliyetinin yönetim muhasebesinin bir parçası olması budur. BT maliyetlerinin diğer süreçlerin yaptığı gibi ölçülmesi ve denetlenmesi gereği vardır. Buna benzer daha pek çok içeriğe hazır makale siparişi vererek ulaşmanız mümkün olacak.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Net Satış Nedir?

Para Talebi Nedir?

Proforma Finansal Tabloların Amacı Nelerdir?