Yardımcı Deader Nedir?


Genel muhasebe hesabı ile ilgili ayrıntıları takip etmek için muhasebede bir yan kuruluş defteri kullanılır. Genellikle, genel muhasebedeki bağımsız satır öğelerine karşılık gelen bir hesap veya ilgili hesap grubudur. Bağlı şirket defteri, bir şirketin, müşterinin ödemeleri veya satın alma geçmişi gibi ayrıntıları defteri karışık hale getirmeksizin not etmesini sağlar. Bağımsız defterler olmadan, genel defteri, imkansız olacağı kadar çok bilgi içermelidir. Çok sayıda içerik ve hazır makale site üzerinden satın alınır.

Genel muhasebe hesabı, bir işletmenin ana rekorudur. Varlıklar, yükümlülükler ve gelir hesapları, genel muhasebe hesapları olabilir. Pratik bir anlamda, genel defteri özet gibidir; toplamları verir, ancak paranın nereden geldiği veya bireysel bileşenlere nasıl ayrıştırılacağı ayrıntıları değil. Bir yan kuruluş defteri hesabını özetleyen herhangi bir genel deftere bir kontrol hesabı veya ana hesap adı verilir. SEO uyumlu makalelere hazır makale siparişi vererek erişim sağlamanız mümkün olacak.

Kontrol hesabı genel resmi verir, ancak bir alt hesap ayrıntılı verir. Yan hesaplar, muhasebenin parçası değildir. Bunun yerine, şirketlerin kontrol hesabının tek tek bileşenlerini izlemelerine izin veriyorlar. Örneğin, kontrol hesabı $ 5,000 geliri listeleyebilir. 5000 doları, birkaç farklı müşteriden gelen çeşitli çekleri içermiş olabilir. Yan kuruluş defterinin her bir müşteriye, her bir müşterinin ne kadarını ödediğini ve ne için ödeme yaptıklarını takip etmesi için bir hesap oluşturması gerekir.
Bir şirket, her hesap türü için yalnızca bir genel defterine sahip olur, ancak ayrıntıları takip etmesi gereken kadar çok yan defterine sahip olabilir. Bazı şirketler müşteri tabanlarına, sahip oldukları alacaklılara ve diğer ayrıntılara bağlı olarak yüzlerce hatta binlerce yan hesap bulundurabilir. Bağlı defterin toplamı, genel muhasebe hesabındaki toplam bakiyeye veya ona bağlı yan şirket defterlerinin toplam bakiyesine eşittir.

Şirketleri düzenli tutmanın yanı sıra, bağlı kuruluş defterleri de bilgi akışı kontrolünde yardımcı olabilir. Müşteri hizmetleri personeli, tüm şirketlerin mali bilgilerine erişmeden müşteri satın alma geçmişlerini ve satın alma modellerini görmek için belirli bir yan kuruluş defterine veya grup defterine erişebilir. Bu arada, şirket muhasebecileri, yardımcı defterlerin detaylarını gözden geçirmek zorunda kalmadan günlük defterlerini genel muhasebede yapabilirler. Çok daha farklı içeriklere hazır makale siparişi vererek ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Net Satış Nedir?

Para Talebi Nedir?

Proforma Finansal Tabloların Amacı Nelerdir?