Grup Sigortası Nedir?
Grup sigortası, bireysel çalışanların veya üyelerin, kendi
işverenlerinin sahip olduğu bir ana politika kapsamında yer aldığı bir sağlık
sigortası planıdır. Planda çok sayıda katılımcı olduğu için, politika sıklıkla
katılımcı başına daha düşük bir maliyetle daha fazla hizmet kapsamı sağlıyor.
Bu tür bir sigorta, kâr amacı gütmeyen kuruluşların yanı sıra diğer kuruluşlar
tarafından da sağlanabilir. İşçi sendikaları, kiliseler ve diğer hizmet
grupları, tanınmış üyeler ve muhtemelen bağımlıları için grup sigortası da
yapabilir. Benzer konularda da içerik siparişi verilebilir.
Bir grup sigorta planının münferit üyeleri, menfaatlerin
uygunluğunu gösteren sigorta sertifikalarına sahiptir. İşveren tarafından
tutulan ana politika bir Sağlık Bakım Örgütü'ne (HMO) katılmayı gerektiriyorsa,
bireyler de üye olarak kayıtlıdır. Diğer grup politikaları, Blue Cross / Blue
Shield gibi büyük tıbbi gruplarla ilişkili olabilir. Büyük bir tıbbi politika,
bireylerin birincil doktor ve uzman seçimini kısıtlamayabilir veya
kısıtlamayabilir. HMO politikaları genellikle bir hastanın belirli bir doktoru
kullanmasını ve bu uzmanların uygun uzmanlara yaptığı ziyaretleri onaylamasını
gerektirir. Buna benzer örneklerden yararlanmak adına içerik
siparişi vermeniz gerekiyor.
Bir grup sigorta poliçesinin finansmanı genelde esnek bir
bordro indirimi olmasına rağmen, bazı şirketler bu politikanın tüm maliyetini
çalışanlar için bir fayda olarak emecektir. Ancak birçok sigorta poliçesinde
olduğu gibi, prim maliyeti de uyarı yapılmaksızın önemli ölçüde artabilir.
Birkaç katılımcı ciddi tıbbi koşullar için pahalı tedaviler alırsa, grubun geri
kalanı zaman içinde yüksek prim maliyetlerini emmek zorunda kalabilir. Grup
sigortacılar, bir ana politika çıkarmadan önce her zaman fizik muayene
gerektirmez, bu nedenle bazı katılımcılar mevcut koşulların tedavilerinden
fayda görebilirler.
Grup politikalarından sağlanan fayda şirketten şirkete
farklılık gösterebilir. Hemen hemen tüm poliçeler, düzenli doktor randevuları
ve hastanede kaza için tedavi gibi acil ve rutin tıbbi işlemleri kapsar. Çoğu,
hastanelerde veya rehabilitasyon merkezlerinde uzun süreli bakım sağlar.
Bununla birlikte, sigorta çalışanın eşini veya bakmakla yükümlü olduğu kişileri
kapsayabilir veya kapsamayabilir. Bazıları görme bakımı veya dişçilik için
yardım sunar, ancak kapsama belirli prosedürlerle sınırlı olabilir. Zihinsel
sağlık ihtiyaçları grup sigortası kapsamında da karşılanabilir. Reçeteyle
satılan ilaç masrafları çoğunlukla grup yararlarına, ancak büyük olasılıkla
birlikte ödenen bir karşılık ayırmaktadır. Eş-ücret planında, kapsanan birey,
isim markası ve jenerik ilaçlar için belirlenmiş bir bedeli cepten ödemek
zorundadır.
Grup sigortası, benzer sayıda bireysel poliçeden kesinlikle
daha makul ancak bazı dezavantajlar var. Bazı üyeler, HMO sigorta planı
kapsamında doktor ve tedavi seçeneklerini çok sınırlı bulmaktadır. Büyük tıbbi
planlar bile, çoğunlukla PMD (tercih edilen tıp doktoru) politikası olarak
adlandırılan onaylanmış hekimlerin listesini kısıtlayabilir. Prim artışlarında
büyük endişe duyan işverenler, çalışanlarının özel sağlık konularında
alışılmadık bir ilgi gösterebilir. Şirketler aniden katı sigara içmek yasağı
uygulayabilir veya diğer önleyici sağlık hizmetleri programlarını şiddetle
teşvik edebilir. Bazıları bu ilgilerini kişisel sağlıklarına müdahaleci
bulabilir.
Birçok çalışan, grup sigortasını, sadık şirket hizmeti için
büyük bir ihtimal olarak görüyor. Prim ödemeleri genellikle otomatik olarak
düşülür ve acil servise yapılan tipik bir yolculuktan sonra kendileri için
ödenir. Eşler ve bakmakla yükümlü olanlar için kapsamı genişletmek, aynı
zamanda huzur ve güvenlik hissi getirir. Çok sayıda içerik ve hazır makale içerik
siparişi verilerek satın
alınır.
Yorumlar
Yorum Gönder