Farklı Finansal Analiz Teknikleri Türleri Nelerdir?


Hem analistler hem de yatırımcılar tarafından hem şirketlerde hem de şirketlerdeki finansal gücü belirlemek için kullanılan finansal analiz tekniklerinin birçok farklı türü vardır. Birçok kişi çiğ finansal verilere bakmayı ve firmaları karşılaştırmak için kullanılabilecek oranları yaratmayı tercih eder. Hisse senetleri açısından, yatırımcılar yalnızca pazar eğilimleri üzerinde çalışabilirler. Diğer finansal analiz teknikleri, bir şirketin yönetim ekibi veya pazarlama stratejileri gibi soyut olmayan bilgilerin incelenmesini içerir. Çok daha fazla içerik ve hazır makale içerik ajansı üzerinden sipariş ediliyor.

Hemen hemen her yatırımcının hedefi, değerli oldukları şirketlerin değerinin altında olduğunu bulmaktır. Aksine, piyasa tarafından aşırı görülebilecek olan şirketlerden uzak durmak istiyorlar. Tüm bunlar sadece yatırımcılar için değil, şirketlerin finansal durumlarını belirlemek için gerekli tüm bilgileri analiz etmeleri ve ileriye dönük değişiklikler yapmaları gerekir. Çeşitli finansal analiz tekniklerinden birini seçmek zor bir süreç olabilir, ancak kesin bir analiz biçimi bulunursa son derece yararlı olabilecek bir süreç olabilir. Hazır makalelere içerik ajansı adresine tıklayarak erişim sağlanır.
En popüler finansal analiz tekniklerinden biri, geçmiş ve güncel finansal bilgilerin incelenmesidir. Bilançolar ve gelir raporları, analistlere bir şirketin geçmişi ve mevcut mali durumu hakkında fikir verebilir. Bundan da, ideal olarak geleceğe yönelik birtakım tahmini çıkarabilirler. Bir finansal istatistiğin nakit akışı, verimlilik, borç kapsamı gibi önemli operasyonel unsurları temsil eden bir sayı üretmek için başka bir finansal istatistiğe bölünmesiyle elde edilen finansal oranlar da bu püf noktaları için yararlıdır.

Tabii ki, bazı yatırımcılar pazarın eylemlerine en başta inanmak istiyorlar. Belli bir şirketin hisse senetlerinin trendleri üzerine kendi mali analiz tekniklerini temel alabilirler. Fiyat verilerini grafiklerle ve geçmiş fiyat performansı ortalamalarıyla birlikte kullanmak, gelecekteki fiyat projeksiyonlarında bir miktar tahmin yapmalarını sağlar.

Bazı diğer yatırımcılar ve analistler rakamlardan ayrılmayı ve finansal analiz tekniklerini rakamlarla ölçülemeyen bir şirketin özelliklerine dayandırmayı tercih etmektedir. Örneğin, bir şirketin arkasındaki yönetim ekibi, bir şirketin algılanışının arkasındaki itici güç olabilir. Marka adı maruziyeti, bu tür mali analizlerde kullanılan diğer önemli bir maddi olmayan unsurdur ve diğerleri, bir şirketin ürünlerini ne kadar iyi beğendiklerine dayanarak tahminlerini temel alabilir. Bu yöntemlerin tümü, istatistiksel olarak ölçülebilen herhangi bir kaliteden daha bağırsak duyguları ve gözlemsel deneyim üzerine daha fazla güvenir. Çok sayıda makale adına içerik ajansı sitesine tıklayın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Net Satış Nedir?

Para Talebi Nedir?

Proforma Finansal Tabloların Amacı Nelerdir?