Farklı Finansal Analiz Teknikleri Türleri Nelerdir?
Hem analistler hem de yatırımcılar tarafından hem
şirketlerde hem de şirketlerdeki finansal gücü belirlemek için kullanılan
finansal analiz tekniklerinin birçok farklı türü vardır. Birçok kişi çiğ finansal
verilere bakmayı ve firmaları karşılaştırmak için kullanılabilecek oranları
yaratmayı tercih eder. Hisse senetleri açısından, yatırımcılar yalnızca pazar
eğilimleri üzerinde çalışabilirler. Diğer finansal analiz teknikleri, bir
şirketin yönetim ekibi veya pazarlama stratejileri gibi soyut olmayan
bilgilerin incelenmesini içerir. Çok daha fazla içerik ve hazır makale içerik
ajansı üzerinden sipariş
ediliyor.
Hemen hemen her yatırımcının hedefi, değerli oldukları
şirketlerin değerinin altında olduğunu bulmaktır. Aksine, piyasa tarafından
aşırı görülebilecek olan şirketlerden uzak durmak istiyorlar. Tüm bunlar sadece
yatırımcılar için değil, şirketlerin finansal durumlarını belirlemek için
gerekli tüm bilgileri analiz etmeleri ve ileriye dönük değişiklikler yapmaları
gerekir. Çeşitli finansal analiz tekniklerinden birini seçmek zor bir süreç
olabilir, ancak kesin bir analiz biçimi bulunursa son derece yararlı olabilecek
bir süreç olabilir. Hazır makalelere içerik ajansı adresine tıklayarak erişim sağlanır.
En popüler finansal analiz tekniklerinden biri, geçmiş ve
güncel finansal bilgilerin incelenmesidir. Bilançolar ve gelir raporları,
analistlere bir şirketin geçmişi ve mevcut mali durumu hakkında fikir
verebilir. Bundan da, ideal olarak geleceğe yönelik birtakım tahmini
çıkarabilirler. Bir finansal istatistiğin nakit akışı, verimlilik, borç kapsamı
gibi önemli operasyonel unsurları temsil eden bir sayı üretmek için başka bir
finansal istatistiğe bölünmesiyle elde edilen finansal oranlar da bu püf
noktaları için yararlıdır.
Tabii ki, bazı yatırımcılar pazarın eylemlerine en başta
inanmak istiyorlar. Belli bir şirketin hisse senetlerinin trendleri üzerine
kendi mali analiz tekniklerini temel alabilirler. Fiyat verilerini grafiklerle
ve geçmiş fiyat performansı ortalamalarıyla birlikte kullanmak, gelecekteki
fiyat projeksiyonlarında bir miktar tahmin yapmalarını sağlar.
Bazı diğer yatırımcılar ve analistler rakamlardan ayrılmayı
ve finansal analiz tekniklerini rakamlarla ölçülemeyen bir şirketin
özelliklerine dayandırmayı tercih etmektedir. Örneğin, bir şirketin arkasındaki
yönetim ekibi, bir şirketin algılanışının arkasındaki itici güç olabilir. Marka
adı maruziyeti, bu tür mali analizlerde kullanılan diğer önemli bir maddi
olmayan unsurdur ve diğerleri, bir şirketin ürünlerini ne kadar iyi
beğendiklerine dayanarak tahminlerini temel alabilir. Bu yöntemlerin tümü,
istatistiksel olarak ölçülebilen herhangi bir kaliteden daha bağırsak duyguları
ve gözlemsel deneyim üzerine daha fazla güvenir. Çok sayıda makale adına içerik
ajansı sitesine tıklayın.
Yorumlar
Yorum Gönder